Jak powstają etykiety termiczne?
Jak powstają etykiety termiczne?
Etykiety termiczne to jeden z rodzajów naklejek wykorzystywanych przy znakowaniu towarów. Mogą być stosowane zarówno do oznaczania konkretnych przedmiotów przechowywanych w magazynach, jak i naklejane bezpośrednio na przesyłki wysyłane do klientów firmy. Jeśli interesuje Cię proces produkcji etykiet termicznych, zapoznaj się z dalszą częścią naszego artykułu. Wyjaśniamy w niej, jak powstają te naklejki.
Sposób powstawania etykiet termicznych
Etykiety termiczne drukowane są na specjalnych urządzeniach wykorzystujących technologię druku termicznego. Drukarki tego typu wypalają obraz na papierze przy użyciu wbudowanych na stałe grzałek. Pod wpływem ciepła substancja powlekająca papier utlenia się, dzięki czemu na naklejce powstają ciemne ślady. Zachodząca w czasie druku reakcja termochemiczna zapewnia widoczność liter i obrazów na etykiecie.
Transfer druku na papier termiczny odbywa się bez pomocy tuszy, tonerów i taśm barwiących. Wystarcza do tego bezpośrednie działanie ciepła. Rezygnacja z użycia materiałów eksploatacyjnych sprawia, że wydruk etykiet termicznych jest bardzo korzystny z ekonomicznego punktu widzenia. To ważne przede wszystkim z perspektywy przedsiębiorców zajmujących się handlem internetowym, drukującym listy przewozowe dla wysyłanych przez siebie przesyłek.
Największe zalety druku termicznego
Drukowanie etykiet przy użyciu urządzeń wykorzystujących technologię druku termicznego ma wiele zalet. O tym, że jest to tańsza alternatywa dla klasycznego wydruku, już wspomnieliśmy. Podczas wytwarzania naklejek drukarka nie produkuje żadnych odpadów, dlatego jest to ekologiczna forma druku. Etykiety termiczne są zdecydowanie bardziej przyjazne środowisku niż ich termotransferowe odpowiedniki.
Samo drukowanie odbywa się w bardzo szybko, co jest szczególnie istotne w przypadku chęci wykonania wielu etykiet w krótkim czasie. Drukarki termiczne doskonale sprawdzają się we wszystkich miejscach, w których nie ma potrzeby wykonywania etykiet o długim terminie przydatności. Poza branżą e-commerce są to m.in. sklepy spożywcze, bankomaty, parkometry czy firmy kurierskie.